*

veikkamattila1 The battleline between good and evil runs through the heart of every man.

Ateismi ei anna turvaa terrori-iskuja vastaan

ISIS:n ja muiden islamilaisten terroristien suorittamia terrori-iskuja on alkanut esiintyä yhä tiheämmin länsimaissa ja monet suomalaiset odottavat terrori-iskun tapahtuvan ennen pitkää myös Suomessa. Tämä voi olla myös sinun odotuksesi ja siksi saatat olla levoton ja peloissasi ja etsiä varmaa suojaa ja turvaa niitä vastaan.

Saatat luottaa Suomen päättäjiin. Kuitenkin poliitikot eivät voi antaa sinulle turvaa terrori-iskuja vastaan riippumatta siitä miten suuria lupauksia he antaisivat tai kuinka paljon tahansa vakuuttelisivat tekevänsä erinäisiä asioita tai päätöksiä. Toki viisaalla ja realistisella maahanmuuttopolitiikalla he voivat kyllä vähentää iskujen riskiä, mutta varmasti he eivät voi niitä estää.

Niin ikään terrorismia tutkiva, estävä ja torjuva Suojelupoliisi ei voi antaa täyttä turvaa sinulle terrori-iskuja vastaan. Se voi kyllä viisaasti ja fiksusti toimimalla vähentää iskujen riskiä ja ennalta ehkäistä niistä muutamia, mutta Suojelupoliisi ei voi varmasti estää niitä elämässäsi.

Saatat ehkä luottaa ehkä johonkin omaiseesi tai tuttavaasi. Silti sinun perheenjäsenesi, sukulaisesi, ystäväsi tai työtoverisi eivät voi suojella sinua varmasti terrori-iskuja vastaan. Tai sitten ajattelet, että voit luottaa itseesi eli esimerkiksi kykyihisi, taitoihisi, lahjoihisi, älykkyytesi tai viisauteesi. Oikein käytettynä ne ehkä voivat vähentää omaa riskiäsi joutua terrori-iskun uhriksi, mutta ne eivät voi antaa sinulle varmaa suojaa terrori-iskuja vastaan.

Samoin varallisuutesi ja kaikki omaisuutesi eivät anna minkäänlaista varmaa suojaa terrori-iskua vastaan.Niin ikään voit ajatella, että muuttamalla pois Suomesta tai länsimaista johonkin hiljaiseen kolkkaan voin välttyä terrori-iskulta, mikä voi ehkä vähentää riskiäsi joutua iskun kohteeksi tietyssä maassa. Silti varmasti sellainen teko ei suojaa sinua terrori-iskuja vastaan, sillä ISIS on asettunut maailmanlaajuisesti hyvin moneen maahan ja se on iskenyt yhtä lailla länsimaissa ja islamilaisissa maissa eli ympäri maailman.

Sinä eikä kukaan ihminen voi varmasti eli 100% suojella sinua, perhettäsi, sukulaisiasi, ystäviäsi tai työtovereitasi terrori-iskuja vastaan eikä mikään ihmislähtöinen ratkaisu tai turvallisuustoimenpide. Siten ateismi ei voi suojella sinua terrori-iskuja vastaan.

Islamilaisten terrori-iskujen uhka yhteiskunnalle ja yksittäisen ihmisen hengelle on ongelmana luonteeltaan hengellinen, joten ongelmaan ratkaisukin on hengellinen. Kuitenkin buddhalaisuus, hindulaisuus, taolaisuus tai muutkaan idän uskonnot eivät voi tarjota sinulle varmaa suojaa terrori-iskuja vastaan, koska niiden perustajat ovat kaikki haudassa eivätkä kuule siksi kenenkään avunhuutoja. Myöskään kristinusko uskontona eikä mikään muu uskonto voi tarjota sinulle varmaa suojaa terrori-iskua vastaan.

Vain yksi nimi voi auttaa sinua ja tarjota sinulle varman suojan terrori-iskuja vastaan. Tämä nimi on Jeesus Kristus, joka nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja todisti tällä teolla voittaneensa kuoleman ja olevansa ainoa varma turvapaikka ihmiselle terrori-iskuja vastaan.

Sinä voit päästä välittömästi Jeesuksen varmaan suojaan terrori-iskuja vastaan: ” Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!” (Ps. 27:1). Tunnusta syntisi Jeesukselle ja hylkää ne ja pyydä häntä tulemaan elämääsi. Saat Hänessä varman turvapaikan terrori-iskuja vastaan, syntisi anteeksi ja iankaikkisen elämän lahjan: ” Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. (1. Joh. 4:17)
 

***

Kiitos Jeesus, että olet armossasi varjellut Suomea terrori-iskuilta!

 

 

 

 

 

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (17 kommenttia)

Käyttäjän mattivtvirtanen kuva
Matti Virtanen

Itse en usko että Jeesuksella on näppinsä pelissä vaan koen että islamistiterroristien saamattomuus johtuu Suomen mitättömästä asemasta.

Jos ja kun tämä isku saadaan niin se ei tapahdu Pöntiöllä vaan jossain enemmän metropolisessa ympäristössä.

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

"Jos ja kun tämä isku saadaan niin se ei tapahdu Pöntiöllä vaan jossain enemmän metropolisessa ympäristössä."

Jossakin määrin näin kun muslimit kasaantuvat isoihin asutuskeskuksiin, mutta kuka ei pienestä asutuskeskuksesta joskus vierailisi isolla metropolialueella? Niinpä ;)

Käyttäjän sarilait kuva
Sari Laitinen

Jos jossakin räjähtää pommi, lähettyvillä olevat kristityt lentävät ilmaan siinä missä me ateistitkin.

Vai väitätkö ettei kristittyjä ole kuollut muihin maihin kohdistuneissa terrori-iskuissa?

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

"Vai väitätkö ettei kristittyjä ole kuollut muihin maihin kohdistuneissa terrori-iskuissa?"

Heitä on kuollut, koska Jumala on sallinut niin tapahtua. Kyllä jo Rooman valtakunnan aika Jeesuksen seuraaminen ei tarkoittanut helppoa tietä, vaan joidenkin kohdalla juuri marttyyrikuolemaa. Kuitenkin he TIESIVÄT tarkoin kuolinhetkellään miksi kuolevat, kun moni ateisti ei tiedä sitä koskaan.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

Kamalaa p#####, mutta hyvä jos auttaa sinua elämässäsi ettet masennu tai ahdistu liikaa.
---------------

"Myöskään kristinusko uskontona eikä mikään muu uskonto voi tarjota sinulle varmaa suojaa terrori-iskua vastaan."

Aikamoista piruilua muille. Onnitteluni. Mokomat helvettiin menijät kristinuskon ulkopuolelta voivat vain kitua tuskissaan, kun tekivät väärän valinnan. Nyt vain sinun pitää kertoa oikea kristinuskon lahko joka vie pelastukseen.... muut ovat valhe-kristittyjä, joista meidän tosiuskovaisten tulee pysyä kaukana ( ties mitä Luciferin saastuttamia ne muut ovat ).

---------------------------

Heh, itse asiassa kirjoituksesi oli vedetty niin yli että tuon täytyy olla sarkasmia. Melkein jo uskoin, mutta muutamat kohdat vetivät jo osin pastori Tiaisen tai Nokian höpöilyn ohi.

Voin kai vain rukoillani olevani oikeassa eli kokeilet tosi kovalla vaivalla sarkasmin taitojasi; toiset vaihtoehtot ovat paljon karmeampia.

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

"Aikamoista piruilua muille. Onnitteluni. Mokomat helvettiin menijät kristinuskon ulkopuolelta voivat vain kitua tuskissaan, kun tekivät väärän valinnan. Nyt vain sinun pitää kertoa oikea kristinuskon lahko joka vie pelastukseen.... muut ovat valhe-kristittyjä, joista meidän tosiuskovaisten tulee pysyä kaukana ( ties mitä Luciferin saastuttamia ne muut ovat )."

Ei ole muuten mitään piruilua tai pirusta lähtöisin olevaa, vaan juuri ristin evankeliumia ;) Tämä on juuri sitä evankeliumia, mitä ensimmäiset kristityt julistivat: Pelastus on vain yksin Jeesuksessa, ei missään kirkossa tai seurakunnassa ja on vain yksi tie, joka vie Jumalan luo.

Minkä tien sinä valitset?

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Jeesus antoi Suomen Saatanalle 1939 vaikka muutama arvokonservatiivi rukoilikin armoa. Mitäs siihen sanot?

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

Hmm... Suomi kärsi toki talvi- ja jatkosodassa Neuvostoliittoa vastaan, mutta Jumalan suuressa armossaan säästi sen MIEHITYKSELTÄ. Mitäs siihen sanot ateistina? Olivatko Balkanin maan kansat niin paljon meitä suomalaisempia huonoja vai sattuma nyt sattui vain heittämään kolikkoa?

Käyttäjän AkiK kuva
Aki Kivirinta

Luotan siihen että kuolen ennemmin sydän- ja verisuonisairauksiin kuin terrori-iskuun. Itseasiassa kissan raapaisukin tappaa todennäköisemmin. Ja näihin ei jeesus, buddha, allah tai mikään mukaan auta. Ateismi ja tiede sen sijaan voi.

Käyttäjän mattivtvirtanen kuva
Matti Virtanen

Aivan oikein.
Todennäköisyys että juuri s i n ä joudut terroristien kohteeksi on olematon.
Todennäköisyys että s u o m a l a i n e n joutuu iskun kohteeksi on ihan eri luokkaa.

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

"Luotan siihen että kuolen ennemmin sydän- ja verisuonisairauksiin kuin terrori-iskuun. " Eikö kysymys ole väärin aseteltu?

Eikö se ole kehitystä huonompaa kuin nyt kuolemaan johtavia riskitekijöitä on tullut sinulle lisää terrori-iskujen muodossa? Oliko niiden riskiä Suomessa 1950-luvulla?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Veikka Mattila, terrori-isku voi kohdata sinua suomalaisena muuallakin kuin Suomessa.

Ota tämä huomioon polvirukouksissasi.

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

Voi kohdata aivan hyvin teoriassa ja siksi kirjoitinkin siitä mahdollisuudesta, että suomalainen ei pääse niidne mahdollisuutta pakoon, vaikka muuttaisi muualle.

Käyttäjän EliasRantanen kuva
Elias Rantanen

Blogistin loppu yhteenveto pähkinänkuoressa on tämä: Tapahtui terrori-isku tai ei, tapahtui se missä tahansa, olet kuka tahansa tai missä tahansa
ja uskot Jeesukseen Kristukseen, joka on kuollut sinun ja koko mailman puolesta, voittanut kuoleman ja pimeyden vallat ristin kuolemallaa, nousemalla kuolleista ja astumalla taivaaseen, olet turvassa, olet iankaikkisessa elämässä, vaikka ruumiisi tulisi tuhansiksi kappaleiksi terrori-iskun seurauksena. Siinä on turva, jota ateisti ei itselleen halua omistaa. Siina on turva, mitä missään uskonnollisuuden harjoituksesa ei ole. Jeesus on myös "ylösnousemus ja elämä" joka on tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja hallitsee kaikkia sekä taivaassa että maan päällä. Lopulta "luodaan uudet taivaat ja uusi maa" jossa ei ole mitään epätäydellistä, vaan vanhurskaus ja oikeudenmukaisuus käsittämättömässä kirkkaudessa ja ilossa Jumalan kasvojen katselemisessa.

Käyttäjän MattiAhlstedt kuva
Matti Ahlstedt

"Vain yksi nimi voi auttaa sinua ja tarjota sinulle varman suojan terrori-iskuja vastaan. Tämä nimi on Jeesus Kristus, joka nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja todisti tällä teolla voittaneensa kuoleman ja olevansa ainoa varma turvapaikka ihmiselle terrori-iskuja vastaan."

Eikös tässä ole porsaanreikä jota terroristi voivat käyttää hyväksi ja suojata itsensä?

Käyttäjän veikkamattila1 kuva
Veikka Mattila

Kristityt eivät suorita itsemurhaiskuja.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Monissa muissa uskonnoissa rakkauden aate on voimakkaampi kuin kristityillä. Moni suorittaa itsemurhan jos sillä on mahdollista edistää oman uskonnon ja yhteiskunnan säilymistä.

Toisaalta kristityt ovat tappaneet ylivoimaisessti eniten toisia kristityitä lukemattomissa sodissa. Maailmansodissakin kymmeniä miljoonia, puhutaan 80 miljoonasta.

Toimituksen poiminnat